Sayı 01 Sayı 02 Sayı 03

SAYI 01

4.Sınıfların Proje Tanıtımı

Bötekiler olarak, 4. Sınıf arkadaşlarımızın ders kapsamında hazırladıkları projelerinin demolarını, ilk dönemin sonunda yaptıkları proje tanıtım haftasında ziyaret ettik. Rektörümüzün de ziyaret ettiği bir etkinlikti. Bizlerde bütün projeleri inceledik, fikirlerimizi belirttik. Tam 11 grup vardı ve haliyle 11 proje. Aralarında çok dikkat çekici ve başarılı projeler vardı. Projelerin isimlerini belirtelim önce;

  • • İngilizce Öğreniyorum
  • • Göz Sağlığı
  • • Etkili Arama Yapma
  • • Bilişim Eğitiminde Yenilik
  • • Teknik Yardım
  • • Yöntem Seç
  • • Ödevim Var
  • • Böte Açık Kaynak
  • • Face to Face
  • • Geri Dönüşüm Muhteşem Olacak
  • • İnternet Tabanlı Problem Çözme Becerisini Ölçme

Proje Ayrıntıları

Göz Sağlığı Projesi
Öncelikle neden dikkatimizi çekti sorusuna yanıt verelim. Eğitim vermek amacıyla bir video hazırlamışlar. Bu videoyu da ‘Stop Motion’ tekniği kullanarak yapmışlar. Stop Motion kısaca ardı ardına dizilmiş fotoğraf karelerinin oluşturduğu bir video bütünlemesidir. Proje grubu oyuncak hamurlarla hazırladıkları 3 boyutlu gerçek bir ortamda göz sağlığına dikkat çekmeye çalışmışlardır. Hedef kitleleri ilköğretim 4. sınıf öğrencileri. Bu yüzden oldukça renkli ve değişik ses efektlerini kullanmışlardır. Ayrıca, videoyu hazırlarken yaklaşık 2000 adet resim çekmişler. Yani sanıldığı kadar kolay bir olay değil. :)

Yöntem Seç Projesi
Bu proje grubunun hedef kitlesi ise BT öğretmenleri. Çıkış sorularıysa müfredattaki hedef kazanımları daha iyi nasıl aktarabiliriz olmuş. Projelerinin ilk aşamasında BT öğretmenlerinin katılımıyla bir anket düzenlemişler. Hazırlamış oldukları programa hedef kazanımların, teknik özelliklerin ve öğrenen özelliklerinin girilmesiyle belirlenen en etkili anlatım yöntemi verilmektedir. Ayrıca programda anlatım yöntemlerinin tanımları ve nasıl kullanacaklarına dair bilgilerde sunulmaktadır.

Ödevim Var Projesi
Web2.0 aracıyla hazırlanan bir sanal ödev ortamı. Hedef kitlesi ortaokul öğrencileri. Hazırlanan ortamla amaçlanan hedef öğrencilerin hazırlamış oldukları ödevlerin yeterlilik bakımından daha verimli hale getirebilmek. İçerik yönetim sistemi baz alınarak hazırlanan ortamda her ödev için belirlenen koşullar, ders planı, çizelge ve rublik var. Öğrenci hazırladığı ödevi ortama yükleme ve kontrol etme şansına sahip. Tabii ki de öğretmen eşliğinde gerçekleşiyor bu süreç. Öğretmen sisteme kaydolduktan sonra öğrencilerini davet ediyor. Teknik ayrıntılar verirsek; codec, SSS ve Twitter profil sistemi kullanılmıştır. Kullanıcı profili sayesinde de moodle ortamından ayrılan bir özellik var! Ödevlerin konusu kapanmış olsa bile, ödevler sistemde kayıtlı durmakta.

Artık bahar döneminin sonunda son halleriyle de göreceğiz. Bölüm olarak arkadaşlarımıza destek verip, kendimiz içinde 4. sınıfa geldiğimizde yapacağımız projeler hakkında tüyolar almış oluruz :).

Emine ÜK

« Geri

Yorumlar

Yorumlarınızı bekliyoruz.